Ensam hemma

Ja, då är jag återigen hemma själv efter att haft gubben för mig själv i 5 nätter. Nu är han iväg och jobbar igen. Tråk, tråk, tråk.. Men vad gör man.. Nu ska jag jobba 5 nätter. Det är så jäkla drygt. Han hade visst något annat jobb lite halvt på g om jag fattat det hela rätt, och jag håller tummarna på att det blir så också. Då kommer han vara hemma hos mig varje helg!
Det värsta med att sitta hemma själv och inte ha något att göra att tankarna flyger omkring. Kom underfund med att jag tror inte jag hade klarat av att bo själv. Jag hade nog dött av tristess. Jag menar, hur kul är det att kolla på film själv? Laga mat och äta själv? Gå och lägga sig och vakna själv? Nej fy, jag hade aldrig klarat av eller hade velat bo själv. Jag mår bäst när gubben är hemma :)

Theia har varit lite halvdålig här idag. Hon är trött som fan och hängig. Vet inte vad det är med henne eller om hon bara har en trött dag. Hon piggnade till lite förut här i alla fall och ville leka en stund, annars har man inte alls märkt av henne. Hon har sovit i stort sett hela dagen. Men jag hoppas hon är mer piggelin imorgon :)

Dagen idag har varit så seg. Det är inte mycket nytta jag har gjort idag. Steg upp klockan två. Och nej, det är inte länge eftersom jag gick o la mig vid sex imorse. 8 timmar, normalt. Haha.
Jag har i alla fall sökt två jobb idag och håller tummarna på att jag hör av åtminstonde ett av dem. Vi får se och hålla tummarna.
Annars har det bara varit dusch, mat och tv. Varje dag är som en söndag och det börjar bli så jävla tråkigt. Idag har det också varit extra segt eftersom vi inte varit ute på vår en-timmes-promenad i eftermiddags pga den hängiga hunden. Men imorgon ska jag i alla fall ut :P
Och ikväll ska doggen ut på kvällspromenad, antingen hon vill eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0