Festival och Marknad.

Ja, rubriken talar för sig själv vad de senaste dagarna innehållt.

Fredagskvällen tillbringades uppe på Östersjö med älskade Sis. <3
Bara strosade runt, pratade massa skit och hade allmänt mysigt.
På Lördagen stack jag upp en liten sväng med mamma. Även då strosades det bara runt och mystes :) Munk och glass på torget innan vi begav oss till City för handling.
Kvällen tillbringades med sis och hennes sambo. Gubben min lagade gotte mat sen blev det lite spel och poker. Helmysig kväll!
Söndagen blev en riktig slappe-dag där lill-doggen var i fokus och soffan hade en stark andra placering. :)

Igår for jag, gubben och sis upp till Tingsryd Marknad. Första gången jag var där och jag kan ju säg att det slog Östersjö med hästlängder! Mer användbara grejer fanns tillgängliga och inte bara en jävla massa tingeltangel som Östersjö har att bjuda på. Helnöjd!
Hittade ett halsband till Theia. Sjukt fint. Väl hemma upptäcker jag att det är för stort... Men vad gör man?
Fyndade i alla fall 14 par strumpor till mig själv för en hundring. Kaaanon! :P
Hade en väldans mysig eftermiddag som jag tackar för :)

Imorgon ska Theia till Växjö Djursjukhus...
Hon fick ju massa röda prickar på magen och vi fick råder att duscha henne med klorhexidinschampoo i 2 veckor. Det har vi gjort. Utan resultat. Eller, det har blivit värre.
Prickarna är fortfarande kvar, men ca en vecka efter vi började duschandet började hon fälla något otroligt! Några dagar senare börjar hon få kala fläckar på ryggen, storlek som typ en 50-öring. Värre blev det några dagar senare. En stor kal fläck mellan skulderbladen börjar framträda och även vid ena armhålan samt att småfläckarna har blivit fler..
Nätade runt lite och vi misstänker nu att Theia har Demodex. Kan det bli värre liksom? Inte nog med att det är en av de värsta hudsjukdomarna, behandlingen är både dyr och kan bli lång.
Nu ska jag inte sitta här och måla fan på väggen och få det att låta som värsta mardröm-scenariot. Men när man läst mycket om det, är det inte så lätt att vara positiv innan man vet vad det är för fel på lill-tjejen.

Men som sagt. Imorgon är det Växjö klockan 17 som gäller.
Så uppdatering kommer. Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0