Jajjemän!

Det blev shopping-lycka på Jysk! :)
Dock kunde vi som vanligt inte komma överrens om färger, gubben min och jag.
Jag ville ha lila, gubben ville ha turkos.
Men! Efter mycket tjat, gnäll och bedjande fick jag min vilja igenom och vi har nu både handdukar, matta och duschdraperi i LILA! Och jag tycker det blev förbannat snyggt!
Dock får jag väl införskaffa en turkos upplaga av det också för att göra min älskade nöjd. Samtidigt är det faktiskt roligt när man kan variera lite :)



Färgerna är faktiskt finare om man ser dem på riktigt!

Annars är det väl inte överdrivet mycket som hänt sen sist.
Eller ja. Igår blev ju en upplevelse.
Viktor är ute med Theia på baksidan och precis när jag kommer ut så säger Viktor "Det ligger en huggorm i rabatten". Mitt svar blir "Är du säker på att det inte är en jättestor snigel?" Efter en närmare inspektion inser jag att det faktiskt är en huggorm, en stor jävel också, så jag skriker rätt ut och springer in och tar Theia med mig.
Micke fick komma bort och hjälpa till med ormjakt och tillslut fick han och Viktor bort den. Puh! Men jag är livrädd att den ska komma tillbaka! :(
Inte nog med detta. När vi sen är ute på promenix och är uppe på berget kommer det en jävla ödla springande. Snabb som fan var han också den lilla jäklen. Jag hoppar runt som en tosing och skriker och gapar samtidigt som Viktor tittar på mig och tror jag blivit spritt språngande galen. Mitt i all panik vrålar jag "En ÖDLAAAAAAAA" och Viktor börjar skratta åt mig... Hmpf :P
Så det är fasiken inget fel på djurlivet här. USCH!

Kvällen har varit lugn. Viktor jobbar så jag och Theia har varit borta hos mamma och jag passade på att få hjälp att färga håret. Ingen större förändring utan syftet var att få väck det solblekta eländet och det lyckades vi bra med och jag är supernöjd med resultatet :)




Nu sitter jag och käkar hallon. Åh, detta underbara bär! Jag kan äta ihjäl mig på dem!
Snart är det dags att hångla med tandborsten, ringa gubben och hoppa i säng.
Imorgon är det info-möte på Östralycke inför sommarjobbet som gäller.
Segt och jag är inte alls sugen på det. Jag har lyssnat på det 4 somrar på rad så det känns som om jag kan det de kommer säga utantill. Men jag vill ha pengarna och då är det bara att härda ut :D

Kommentarer
Postat av: sofie världsbästa

tycker att badrummet blev jätte tjusigt, lila ska de va ;) hehe, o skallen din med :D

2011-06-14 @ 11:33:59
Postat av: Gisse

gulle du ;) klart det ska vara lila! :D bästast!

2011-06-14 @ 22:17:39
URL: http://giselasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0