Vaaarmt!

Åh jag är så varm så jag smälter snart bort! Kvavt och klibbigt som attans ute!
Åskan som kom inatt var inte till stor nytta. Den höll mig bara vaken halva natten. Jag tycker verkligen inte om åska och ännu värre är det när man ska vara hemma själv vilket jag var inatt eftersom gubben jobbade. INTE KUL! Kröp ner under täcket med Theia och försökte hålla mig lugn så hon inte skulle känna min rädsla och själv bli rädd för åskan.
Rätt skönt att hon inte är det. Hon gillar det inte, men hon är inte rädd. Mullrar det så skäller hon :P Tss.

Idag var vi uppe med tuppen, 07.00.
Hantverkarna är ÄNTLIGEN igång med badrummet!!! Eller ja, rörmokaren var här igår och idag är snickaren här och jag hoppas innerligt att de blir klara idag! Då ska här storstädas och ordnas. Om ni bara visste hur tröttsamt det är att ha tvättpåsarna i hallen och badrumsgrejer i sovrum och kök. Inte kul...
Så vi håller tummarna att jag kan röja som attans här ikväll!

Har även lämnat mamma på sjukhuset. Hon ska operera foten, eller ja, nu är operationen igång. Jag har ju hamnat i en "hallux valgus familj". Mormor hade, mamma har (det hon opereras för) och det skulle inte förvåna mig om skiten drabbar mig också..
Så om någon/några timmar ringer hon och vill bli hämtad, sen får hon hoppa på kryckor ett tag. Stackarn. Tur att jag bara bor 50 meter bort så jag kan springa över på några sekunder om hon behöver hjälp :)

Theia har fått en långpromenix såhär på morgonkvisten och jag tror hon tyckte det var riktigt skönt. Svalt och lite fuktigt :)

Mötte en hel del studenter när vi gick ut och fy sjutton vad jag blir avundsjuk!
Jag hade gärna gjort det igen! Tycker dock synd om dem som har sådant skitväder..

Nu ska jag ta och slänga i mig lite frukost. Det kurrar rejält i magen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0