En braig dag!

Det har varit en bra dag, trots natten.
Blev inte alls mycket sömn. Låg och kikade på tv i hopp om att somna till runt tre-tiden. Efter ca en timmes blundande bestämde sig Theia för att vi inte alls skulle sova utan tyckte det var mycket roligare att härja runt, hoppa upp och ner i sängen, slicka matte i ansiktet 511 gånger.
Lyckades återigen somna runt halv fem-tiden och kvart över fem vaknar jag över att det lilla fanskapet sitter och har något konstigt ljud för sig, som hon brukar göra när hon är otroligt uttråkad. Jag låg och blev mer och mer irriterad, slumrade till var femte minut och vaknade lika ofta.
Gubben kom hem strax innan sju imorse och då var jag togförbannad! Ögonen brände som salt i sår och kroppen var som gelé.
Somnade om ännu en gång och klockan nio var det någon jävla snubbe som hade planerat in ett pop-in besök hos oss för att meddela att de kommer och lägger nya golv här. Den 30:e. Vet ni inte om att det är fullt möjligt att skriva sån information på en lapp för att sedan lägga den i brevlådan? Gaaah!
Somnade om ÄNNU en gång och fick sova ca en timme innan luren började tuta, gapa och leva jävel. Ja, då var det dags att gå upp..
Härlig natt va?

I alla fall.
Tillbringat eftermiddagen i Svängsta som jag skrev igår. Lika härligt som vanligt!
Theia fick uppmärksamhet och massa bus och kel med pojkvännen.
Jag fick god fika, bästa sällskapet, bus och mys med världens sötaste brorson samt massa prat och skratt.
Tack för en härlig eftermiddag!

Nu jäääklar! Idag var jag och införskaffade en nosgrimma till min lilla terrorist. Nu är det slut med dragandet! 79 spänn kostade den och det tyckte jag var förvånansvärt billigt, framför allt för att vara köpt på Granngården.
3 gånger har vi tränat att ha den på idag. Inne då alltså. Massa godis, lek, avledning och beröm. Gick förvånansvärt bra. Men käftsmällen kommer väl imorgon då den ska på när vi går ut.



Nu är det dags för Americas got Talent, poppisar och en sockerdricka :)
Sen vankas natt-promenad och hyfsat tidigt sänggående med tanke på hur denna natten var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0