Hundpark?

Jag har funderat ett bra tag på varför det inte finns här. Ni vet, såna som finns i b.la Usa och England. Hur underbart hade det inte varit att ha en i Karlshamn?
Dit man kan gå, släppa hunden på ett inhängnat område så de får leka av sig med varandra medan en annan bara tar det lugnt? Ett ställe för avkoppling, lek och bus.
Är det bara jag som tycker det hade varit en bra idé?

Jag menar, Brukshundsklubben och HundUngdoms område är ju bara till för träning och "de seriösa" mot en erlagd årsavgift som enligt mig är alldeles för hög.
Dit kan man ju inte bara gå och släppa sin hund så de får leka av sig med andra hundar. Tror det hade blivit ett jäkla liv om jag släppt mitt yrväder där mitt i träningar, vilket det typ alltid är. Antingen i grupp eller ensam.

Och sen är det ju dethär med att släppa hunden lös i skogen.
Från och med 1 maj får man inte göra det utan att ha 100% säker inkallning, om hunden ev. skulle hoppa runt efter ett rådjur eller liknande.
Sen är det ju inte alla som kan ha sin hund lös utan en inhängnad eftersom hunden helt enkelt springer iväg.
Och sist men inte minst har vi skogens "muntergökar" som blir skitsura om ens hund inte alltid skulle komma på inkallning utan hellre vill springa fram och hälsa på allt trevligt folk. Jag har stött på en del såna i skogen och hur man än förklarar och argumenterar verkar de inte inse att det finns ingen annan stans att släppa hunden på så de får springa runt och bara vara hund.
Så en inhängnad hundpark/rastgård hade ju också varit perfekt miljö för att träna inkallning med störning runt omkring.

Ja, jag tycker då att alla hade vunnit på detta.
Kanske dags att kluttra ner ett förslag till Kommunen?
Kan man bygga skateboard-ramper hit och dit som kostar en del med pengar anser jag att man kan sätta upp ett när med någon grind på en stor, öppen yta. Det finns ju plats liksom.
Det borde ju varken vara speciellt svårt, ansträngande eller vidare kostsamt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0