Lovely!

Vilken sjujäkla härlig dag!
Vaknade pigg och glad för en gångs skull. Sis kom in för att gå med på skogspromenad och det var väldigt uppskattat av både matte och hund :) Längesen jag träffade henne nu så det var verkligen på tiden. Mycket prat och skratt :) Tror fanken vi var ute i närmare 1½ timme. Men det var grymt skönt och gjorde susen på doggen som för en gångs skull hållt sig hyfsat lugn här ikväll :)
Så tusen tack till Sis för en härlig promenix.

Idag har jag fått brev från Brukshundsklubben. Dags att gå Nybörjarkurs med hundskrället så hon lär sig hur man ska bete sig och veta hut. Kursstart den 5/4 och det ska faktiskt bli spännande trots att jag är sjukt nervös då Theia inte är den som beter sig så exemplariskt som hon borde ;) Haha! Så ja, det blir nog både roligt, spännande, intressant och en stor klick pinsamt. Men men, vi får se om det blir någon pli på henne när vi är klara med kursen. :)

Gubben är iväg och jobbar inatt igen så fröken Fis (Sofie) kom in på en tre-timmars fika ikväll. Alltid lika kul att sitta och prata skit och galenskaper och få lite skrattanfall. Hon är inte riktigt som hon ska och trots att det tar emot att erkänna det så tycker jag om henne ändå och kan ibland sakna våra galna dagar på Komvux ;)

Imorgon är det återigen dags att köra till underbaringarna i Svängsta. Theia ska få leka av sig med pojkvännen och jag ska få pussa på brorsonen och prata, skratta och röka lite för mycket med Linda/Hanna :)

Nu borde jag egentligen ta ett röj i köket, men nee. Jag skiter nog i det och tar det imorgon istället :) Soffan verkar mer lockande. Sen får det bli kvällspromenad lite tidigare än vanligt. Imorgon ska vi ju som sagt inte ligga och sova halva dagen :)
Ett samtal till gubben sen zappa lite :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

du e inte så dum du heller fisen ;) <3

2011-03-24 @ 21:49:42
URL: http://sofielindquist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0