Upp&ner, ner&upp

Nu är det återigen några dagar sedan det hände något här.
Som vanligt blir det inte mycket datortid när gubben är hemma. Egentligen skulle han börjar jobba i fredags men det blev sjukt i två dagar. Stackars liten.
Nu är han i alla fall på jobbet och lämnar stackars mig ensam i tre dagar innan han är ledig.

Dagen har varit ganska händelselös hittills.
Skogspromenad med Theia och middag hos svärföräldrarna.
Får se vad som hittas på ikväll. Borde ta ett röj i lägenheten. Diska, plocka och sånt där trist. Får se om det blir något gjort eller om jag bara intar soffläge.

Skogspromenaderna igår och idag har varit rent nervpåfrestande. Theia har fått någon jävla dille på att man inte alls ska lyssna på husse eller matte. Nejdå, dövörat slås till och enda gången det går att få någon jävla respons från hundskrället är om man springer ifrån henne. Blir dock lite jobbigt att göra det sisådär 75110000 gånger under en timme.
Jag håller tummar och tår på att det bara är en tillfällig fix idé blandat med lite valptrots och att det kommer gå över väldigt snart.



Annars har det väl inte hänt så mycket som är värt att nämna..

Var ju iväg på en liten utflykt med pappa i fredags då han hämtade ny bil. Väldans fin och jag vill, vill, vill provköra :) Massa, massa prat och självklart en fika på vägen hem. Och min pappa, ja han kan vara lite pinsam.
Inne på fiket Sockertoppen bestämmer jag mig för en negerboll. Tjejen i kassan frågar om jag vill ha en av de mörkare eller av de lite ljusare. Jag bestämmer mig för att jag är sugen på en lite ljusare och vad säger min pappa då?
- "Då är det ju ingen negerbolle, då är det ju en mulattbolle."
Tjejerna på fiket tyckte det var jätteroligt sagt, pappa tyckte också det. Så de fick sig ett gott skratt medan jag log med i stundens ögonblick, suckade för mig själv och tänkte : "Varför är jag inte förvånad att något sånt kommer ur munnen från far min?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0