Jävla kabo!

Jag är så trött på kabo! Eftersom vårt badrum renoveras och vi därför inte har någon tvättmaskin har jag försökt att boka tvätt-tid nu i 3 dagar utan att lyckas. Nu är alla rena kläder slut och jag blev förbannad och ringde jouren. "Jaaa alltså du kan bara boka visst antal tider på en månad. Tror det är 3 eller 4 så det är inte mycket vi kan göra. Du får ta det med din bovärd"
Smaaaaaaart att de informerar om sådant innan de drar ut tvättmaskin och fan och hans moster. Ge för fan en extra tag så det går att tvätta! Imorgon är det jag som ringer till bovärden och skäller.
Ska jäklar i att ha ett svar på när i fasiken de har tänkt bli klara med badrummet också. Fuktskadan som skulle åtgärdas var vid duschen där en fläkt stått i en vecka, för ca 3 veckor sen. Nu har den stått i två veckor på ett annat ställe utan att något har hänt. Vafan!? Och inte satiken ska vi betala elräkningen för den elätaren då det inte är vi som orsakat fuktskadan.
Fan vad jag är irriterad!!!

Nog om det.
Dagen har spenderats uppe i Svängsta med underbaringarna. Massa fika, prat och skratt. Och bus i mängder! Älskade brorsonen är hur rolig som helst och får en att skratta så magmusklerna värker. Underbara unge! Love, love, love!

Gubben är iväg och duschar. Jag hade också behövt det men jag orkar verkligen inte ikväll.. Borde ta ett rejält städryck, men blää. Energin är superlåg och det kommer vara lika skitigt här om några dagar igen då det förbannade badrummet är fullt av betongdamm och stenar, skit och jävelskap. Just det, nog om det var det ja.

Igår döptes min lilla brorsdotter Emmie.
Ett jättemysigt dop i Elleholms kyrka och lillfisan var så lugn och snäll.
Vidare till församlingshemmet för en underbar smörgåstårta och en fantastisk god rull-tårte-efterrätt.
Så ett stort tack till storebror och My för en härlig eftermiddag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0