Lilla farmor

Idag är jag minsann uppe ovanligt tidigt. 9.50 slog jag upp mina två blå och redan har jag slängt i en maskin tvätt. Känner jag mig själv rätt kommer det nog bli en liten lur framåt dagen :P

Igårkväll åkte jag och pappa till Karlskrona för att hälsa på min lilla farmor. För ca 1½ vecka sen trillade hon hemma i köket och bröt överarmen så hon är inlagd på Ortopeden. Men hon var pigg och glad och såg ut att må hyfsat bra. Vilken kämpe denna damen är, och har alltid varit. 
90 år, pigg och glad, bakar, lagar mat, grejar och donar och har varit änka i ca 20 år.
Hon sätter alltid alla andra före sig själv, oroar sig för allt och alla utom sig själv. I ranken sätter hon sig själv sist. Hon lever för att ta hand om andra. Hon är min stora idol, mitt andra hem och jag längtar tills hon får komma hem igen. Behöver jag säg att mitt hjärta klappar lite extra för min lilla farmor?

Imorgon, 06.00, kommer kära mamms och hämtar mig. Ullared, ullared, ullareeed!
Sen ligger vi över och åker hem på torsdag :) Kul! Några av hennes jobbar-kompisar åker också med. Så det ska bli spännande att se hur detta ska gå med 4 stycken vin-glada damer i shoppingens Mecka. Haha. Gud hjälpe mig! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0