Sista gången..

Igår blev det en virrig med kulig skogspromenad med Babbe, Bob och Madde. Hundarna hade förbaskat kul och de blev nog rejält trötta av både promenaden, buset och värmen. Iaf Theia :P

På kvällen var det dags för en sista träff på BK. Och man kan ju säg att vi minst sagt blev satta på prov. När vi kommer dit får vi reda på att vi ska ha en liten tävling :)
Började med att hunden satt med en ledare vid en kon, föraren gick till en annan kon ca 50 meter bort för att kalla in hunden.
Sen skulle hunden gå fot till en kon, sitta 5 sekunder för att gå fot vidare till en annan kon och ligga 5 sekunder.
Sen väntade den största utmaningen. Gå sick-sack mellan 4 koner där det stod talrikar med köttbullar på 3 ställen. Haha! Sist men inte minst hoppa över två hinder :)
Allt gick på tid och det roliga i kråksången var att hundarna skulle vara, jajjemän, LÖSA! Åh gud tänkte jag, men Theia var sjukt duktig! Hon kom, gick fot, käkade upp köttbullarna (som alla andra hundar), hoppade över hinderna och allt detta lyckades vi göra på 1.50 som gav oss en tredje plats av åtta
Jag blev RIKTIGT stolt! :)
Inne blev det fika, prat, hundarna fick en godispåse och diplom utdelades till alla deltagare. Det var med tunga steg jag gick därifrån och jag längtar otroligt mycket till fortsättningskursen i höst! :)

Just det! En pool har vi införskaffat till Theia nu med i sommarvärmen. Den fylldes upp igår och jag tror hon tycker om den! :)


Idag är det fullt ös.
Badrumsrenoveringen är äntligen igång! Den började igår och idag har de lagt golvet och sätter förhoppningsvis upp tapeten idag med så resten kan komma upp imorgon :) Före och efterbilder kommer!
Efter morgonfikat kommer det även några hantverkade för att byta kaklet i köket eftersom det har börjat släppa.
Blir skönt när allt är klart, men det är inte kul på vägen..

Mamma och Micke är i full gång med sin inflyttning här på Myntvägen :) Kul! Så snart drar jag mig väl dit och hjälper till lite :) Och ännu ett plus är att vi får ett vitrinskåp till köket som förra hyresgästen lämnade kvar! Wiehoo! :D Det åker ut i köket så expedit-hyllan äntligen kommer in i vardagsrummet där det ska va :)
Bild kommer nog också inom sin tid ;)

Ja, det är en del på gång. Glada dagar för en gångs skull och jag hoppas de håller i sig lääänge nu :)
Nu är det dags för lite frukost sen är det nog fullerulle :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0